دهستان من

سرزمین دین و ادب

دهستان من

سرزمین دین و ادب

ایرانسلی که ایرانی نیست!

در حالی که سال جاری، تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است، برخی ها حتی به تاریخ کشور هم وفادار نیستند و در تبلیغات محصولات خود از ادبیات و تاریخ کشورهای غربی بهره می برند.

به گزارش بی باک، مدتی است ایرانسل یکی اپراتورهای تلفن همراه در تبلیغات تلوزیونی خود از تاریخ و ادبیات کشورهای غربی بهره می برد.

 دریک بخش از این تبلیغات جنگ گلادیاتورها به نمایش در آمده است، جنگی که در یونان باستان انجام می شد و در آن دو نفر از انسان ها که از نظر جسمی قوی بوده و اغلب بَرده بودند به جان هم می افتادند و اربابان برده دار به تماشای این نبرد می نشستند و از اینکه در نهایت یکی از برده ها باید کشته می شد لذت می بردند زیرا در قانون این جنگ فقط یک نفر باید زنده از میدان بیرون می آمد.

در قسمت دیگری از تبلیغات این اپراتور، دادگاهی غربی را نشان می دهند که فردی در حال محاکمه است و تمام عناصر این دادگاه علاوه بر این که اسلامی نیست، اصلا ایرانی هم نمی باشد که در نهایت در این دادگاه غربی حق به حق دار می رسد!


در بخش دیگری از تبلیغات این اپراتور، داستان غیرواقعی رابینسون کروزئه را به نمایش می گذارد و یک مراسم که شبیه میهمانی های اروپایی ها در قرون وسطی می باشد را برای یادبود رابینسون کروزئه به نمایش می گذارد!

هدف این اپراتور با اینکه در ایران فعالیت می کند و مشتریانش ایرانی هستند و خود نیز نام ایران اسلامی را یدک می کشد از ترویج تاریخ کشورهای غربی چه می باشد؟! 

اگرچه برخی صنایع و فن آوری ها در کشورهای غربی از ایران جلوتر است اما هیچ فرد عاقلی در دنیا منکر تمدن غنی ایران باستان و ایران اسلامی نمی باشد، چه برسد به اینکه افرادی در داخل کشور این تمدن را نادیده بگیرند و مروج فرهنگ غلط غربی شوند!

سئوال اینجاست که چرا مسئولین صدا و سیما، نخبگان و مسئولین فرهنگی کشور اجازه پخش چنین تبلیغاتی را می دهند؟

آیا چنین تبلیغاتی سعی در القای این فکر غلط نمی باشند که ایران با داشتن تلفن همراه تازه شبه قرون وسطی اروپایی شده است؟!