دهستان من

سرزمین دین و ادب

دهستان من

سرزمین دین و ادب

اهمیت روزه از دیدگاه پزشکی

شهید دکتر سید رضا پاک نژاد در مجموعه ای که " اولین دانشگاه و آخرین پیامبر" نام دارد و رساله دوره دکترای ایشان بوده، مطالب جالبی در مورد نکات بهداشتی و تربیتی اسلام متذکر شده اند. این شهید بزرگوار، بهره ای که از دانش پزشکی داشتند، دلایل بسیاری از سنن و فرائض اسلامی را توضیح دادند. کتاب روزه ایشان نیز حاوی نکات پزشکی و علمی ارزشمندی است. به مناسبت حلول مبارک ماه رمضان بخشی از مطالب این کتاب در شماره های مختلف در اختیار بازدیدکنندگان عزیز قرار می گیرد. توجه شما را به آن جلب می نماییم.

ادامه مطلب ...

فوائد روزه گرفتن در افراد سالم و بیمار

● فواید

▪ اثر بر سوخت و ساز ، غلظت هورمونها ،فعالیت کلیه ها ، آزمایشهای کبدی ، دستگاه گوارش ،‌ دستگاه قلب و عروق ،‌ آثار عصبی و روانی ، اثر بر الکترولیتها و شاخصهای خون سازی ، اثر بر کاهش وزن و ... می باشد .


ادامه مطلب ...

*** روزه ، پذیرایی میزبان رمضان

با یاد خدای قدر

صدای قدم‌های ماهِ خوبی‌ها، دل ِ خاکی‌ام را آگاه ساخته است که لحظه‌ی وداع نزدیک است.

لحظه‌ی وداع با ماه مهدی، با شعبان، و من در آخرین ثانیه این ماه به مناجات شعبانیه نشسته‌ام "و اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک1

 پس از آن "و اسمَع نِدائی اِذا دَعَوتُک2من. "ذلک العشقِ" من، "لاریب فیه"، ای خدای عاشقی‌ام . من در آغوش مُهر دلدادگی‌ام. و باران روزه‌داری‌ام "انتَ ربُّ العظیم3

***

***

صبح دلدادگی‌ام را با آهنگ دل نواز "الّلهم اِنی اَسئَلُک مِن بَهائِک4مأمن من تو هستی ای خدای دیدگانم و من، زیر چتر پروردگاریت، از باران غم، که در این زندان، بر سر و رویم می‌بارد ایمن شوم . من، روزه‌دار عاشقی‌ام. تشنه‌ی دیدار توأم. نگاهم کن تا سیراب شوم. نگاهم را پذیرا باش که هر چه سفیر تو، قرآن را می‌نگرم سیر نمی‌شوم.

***

ادامه مطلب ...

دانشگاه

آیا شیطان وجود دارد؟

و آیا خدا شیطان را خلق کرد؟

ادامه مطلب ...

پیرمرد

پیرمردی ضعیف و رنجور تصمیم گرفت با پسر و عروسو نوه ی چهارساله اش زندگی کند.دستان پیرمرد میلرزید،چشمانش تار شده بودو گام هایش مردد و لرزان بود.

اعضای خانواده هر شب برای خوردن شام دور هم جمع میشدند،اما دستان لرزان پدربزرگ و ضعف چشمانش خوردن غذا را تقریبا برایش مشکل می ساخت. نخود فرنگی ها از توی قاشقش قل می خوردند و روی زمین می ریختند، یا وقتی لیوان را می گرفت غالبا شیر از داخل آن به روی رومیزی می ریخت.پسر و عروسش از آن همه ریخت و پاش کلافه شدند.

ادامه مطلب ...

نخستین تبلت ایرانی!

تبلت ایرانی دیمو (DIMO) که اخیرا رو نمایی شده  با توجه به نوپایی محصول، از نظر کیفیت و قیمت نه تنها قابل قبول بلکه بسیار هم عالی است!

این تبلت در دو مدل متفاوت با قیمت های کاملا مناسب نسبت به همتاهای خارجی عرضه می شود.

البته بعضی ها میگن کاملا ایرانی نیست!ولی باید گفت حتی برترین برندهای دنیا همچون appleنیز اکثر قطعاتشان متعلق به خودشان نیست!این چگونگی استفاده از این قطعات است که باعث درخشش محصول می شود.با امید به این که همه قطعات تبلتها داخلی شود!

مشخصات دقیق تر این تبلت در ادامه مطلب موجود می باشد!


ادامه مطلب ...

ایستگاه صلواتی نیمه شعبان91قمبوان

به درخواست یکی از عزیزان که تصاویری از ایستگاه صلواتی نیمه شعبان را خواسته بودند،چند تصویر تقدیم می کنیم.


ادامه مطلب ...

مراسم جشن میلاد حضرت قائم(عج) در مسجد شبستان قمبوان برگزار شد

    عید است ولی بدون او غم داریم             عاشق شده ایم و عشق را کم داریم

ای کاش که این جمعه ظهورش برسد               اینگونه هزار عید با هم داریم


فراخوان نظرات شما درباره طرح های انتظار

با توجه به انقلاب های پی در پی اسلامی در دنیا و اقبال عمومی مردم دنیا به دین اسلام و بیداری در مقابل ظلم و استکبار جهانی به نظر می آید که مسلمانان جهان باید برای آماده سازی زمینه های ظهور کارهای جدی تری انجام دهند که یکی از این موارد مربوط به سالروز تولد حضرت مهدی(عج) است.

تبلیغات فراگیر و موثر در جهت شناساندن شخص و شخصیت امام زمان(ع) در ایام ولادت آن حضرت وظیفه مهمی است که بر عهده تمامی منتظرین و محبین آن حضرت است.

در همین راستا از همه شما عزیزان دعوت می شود که در نظر به این پست راه های و طرح های خود را برای نیمه شعبان ارائه دهید تا با کمک یکدیگر بتوانیم قدمی در راه تعجیل ظهور برداریم که فرمودند: «افضل الأعمال انتظار الفرج».

طرح خود را برای نیمه شعبان هرچه زودتر بنویسید-پیشاپیش از همه نظر دهندگان متشکریم.

عید بزرگ میلاد حضرت منجی آخر الزمان حجة ابن الحسن(عج) بر تمام عاشقانش مبارک باد.

السلام علیک یا صاحب الزمان